LAMENTO
I
Agora máis que nunca estaba convencido de que tiña que
pousarse definitivamente nas letras.Sempre andara a artellar diarios,monótonos
e repetitivos, de adolescente. Máis que nada, por atrapar para si e para
sempre, aqueles días ,xa pasados agora, nos que un rapaz non ten que ser ren.
Cumpría con botar a vaca para a veiga, estomballarse na herba mol dos
cadabullos e ler a Illa do tesouro ou Ton Sawyer e escoitar a radio xaponesa
marca:Hitachi, que lle regalara o avó cando viñera de Barcelona, canso de estar
de ordenanza no hotel Ritch.
Así de fácil,
sen máis complicacións existenciais que procurar que a vaca:Pinta, non se
metera a pacer nas veigas alleas, dándolle patadas na boca ou arreándolle uns
vareazos ás dúas mans e a toda a forza, que ben pouca era toda... cunha vara de
carballo e sobre todo deixar que o animal se fartase ata encher os baleiros de
debaixo dos cadrís e logo tirar para a casa, facendo unha pequena parada no río
dos liños dicíndolle: “gu- gu -gu”, para que se fartase de auga, e xa medio
estourante o animal , subir as Porriñas a corda por riba do grande lombo da :
Pinta , cara a casa para ver a televisión en branco e negro e se cadra , botar un partido a gol casiña ou
a barrenazos con Serafín o da Pedra, iso se non era tempo dos trompos ou das
bolas, ou dos niños de rula para lle armar o lazo e todo iso.
E despois á noite detrás da cea e logo de dicirlle aos
pais de carretilla: “ Ás boas noites, descansar ben, igualmente e grazas”,
meterse na cama e antes de durmir escribir naquelas “perras libretas” o resumen
apresurado do día, no que non pasaba nada transcendente e que sempre remataba
poñendo en castelán: “ E cama, non sen antes rezar”. “ Santa Mónica bendita que
no ceo estás inscrita, a ti che encomendo a miña alma que eu voume a durmir”. E
ademais para rematar, entre outros rezos, que iso víñalle da avoa paterna que
era moi devota, case , case unha santa labradora, aquilo de : “ Anxo da miña
garde, que coma custodio me foche dado, ilumíname, protéxeme e diríxeme ata o
fin da miña vida, amén”; esta derradeira repetida tres veces e ás veces
ofrecida con paixón, intuición e fe infantil ao mesmo pai xenético que xa se
vía todo descarreirado no camiño da vida, exercendo de feirante gandeiro de
certo predicamento e feixes de billetes verdes atados con gomiñas, pero cada
dúas por tres mollado e non de auga precisamente, senón de viño e mesmo fumando
coma unha fogueira de san Xoán e despois estoupando a idade de Baudelaire e non
precisamente de bohemia parisina, senón de sufrido vicio galego con corenta e
sete anos e punto.
Si que comezaba
a facerlle falla o punto, que agora ao trintar, de tabaco polo menos tamén
andaba el bastante servido, mandándolle aos alvéolos pulmonares, unha caixa de
Ducados, hoxe si e mañá tamén. En cambio do alcol e das drogas ía mal que ben
apartando. Case se podía dicir abstemio, pois ás comidas bebía auga da
“canilla” como din os arxentinos e ben algunhas fins de semana tíñase mollado a
base de ben, con cubalibres de ron e cervexas estrela Galicia, na Princesa ou
nos pub da zoa quente de Boa Vila, pero a cousa non pasaba deso e a bebida ata
o presente non é problema, cicais polo exemplo bastante nefasto do proxenitor ,que,
¡deus llo perdoe fixo ben! e sobre todo porque dentro dos vapores neboentos das
bebedelas, sentíase monstruoso e con ganas de pelexar con todo o mundo que lle
mirase para os ollos resplandecentes coma os faros dun Land Rover todo terreo.
Agora ao presente, xa todo iso era pasado, tempo que
non ha de volver xamais. Aínda que os libretóns seguen a estar alí no
“despacho” , “despachiño” , “cuarto dos libros” “gabinete” , eu que sei como
chamarlle ao sitio, onde pasa as horas agardando a inspiración diante da
Olivetti azul. Son máis de Dúas mil páxinas, sen moito valor literario, casque
cinco anos da vida dun rapaz da aldea, que escribe en castelán o mundo sen
importancia que está a vivir. O que non conseguiu foi deter o tempo e serven se
os relé , para polo tristeiro e melancólico que xa dese pé coxea o home sen o
concurso de tales escrituras. Pero ben, seguen alí, nun feixe , nun altar a
memoria adolescente, que cando pintan bastos e busca culpables o home, trata de
metelos ao lume e logo non os mete, porque ben sabe que o seu desborde
existencial o seu spleen vital o tedio o aburrimento e toda a contundencia gravitacional de ser
home cumprido,non se arranxa destruíndo a memoria inocente posta alí .
Todo é moito máis complicado e agora sabe máis que
nunca, está convencido de que ten que apousarse definitivamente nas letras. Si
coma unha pescada que se morde a cola ou coma unha rosquilla de romaría vólvese
ao principio. O círculo vicioso das letras literarias, dispostas para escribir
historias. Si historias, que aí está o miolo, o problema, de ter palabras e
ganas de dicir cousas, pero tamén está por contra o obstáculo sempre presente
de non topar e iso que remexe: tramas orixinais propias, nas que baterse a
xeito. Que mesmo semella estar todo escrito debaixo do sol. E cando escomenza a
cantar a máquina de escribir ao pouco tempo , dáse conta de que a cousa non
marcha e os que marchan son os folios camiño da papeleira. Así impotente,
intentando dicir san deus, sen misa, carallo sen apenas cona.
Unha remexedura de serrín reseso, que non acaba de
facelo arrancar para diante, sempre buscando cementos, parecidos aos presentes,
para xustificar non sei que, amosando o pelo de lobo que lle saía no medio das
toxeiras cando ía á leña para o inverno. Que ben se entende que o home H.
procura brasóns esculpidos en pedra, credenciais que o autentifiquen e o fagan
digno de andar metido en letras. Sempre atrapado no porto por un temporal de
prexuízos e debilidade impropios dun home estarricando as letras polos folios
adiante e contar historias a trapo. Xa se ve agora mesmo cal é o verdadeiro
cárcere , que o ten amolado e amocado, isto cando chora, toda esa desesperación
que non o acaba de malferir diante dos folios en branco.
Convencido: Convencer: “ Transitivo e verbo regular.
Precisar a un con razóns eficaces a que mude de ditame. Probarlle unha cousa de
modo que racionalmente non poida negala”. Apousarse definitivamente nas letras.
Sen remedio, sen cear para atrás, como un eterno meniño ceador, certo de
gustarlle a deus se o ve. H. e non hai
máis cera ca que arde, ten que valerse da linguaxe e da arquitectura que ás
veces en por si a narración vai obrando e outras metida en cintura, levándoa,
dirixíndoa , polo camiño e atallos , pensándoos con anticipación .
O home H., ten que contar contos e historias. E outra
vez volvese isto un san deus sen misa e
ademais o que se dixo. O da pescada que se morde a cola tamén. E non
queda máis remedio que botar man da Biblia e traer aquí o Salmo 88 do libro dos
Salmos: Lamento na extrema aflición . Cántico. Salmo , dos fillos de Coré. Do
Mestre do Coro. Para a enfermidade . Para a aflición. Poema de Hemán o
indíxena. Si sabelo de carretilla e botalo aquí , no medio de todo isto a ver
que tal pinta, que polo menos deixa testemuño dos paisaxes anímicos, neste
intre borbotonado, de procurar historias sen argumento, que lle son tan propias
a H. Di así:
“ Yahveh, Dios
de mi salvación , ante tí estoy clamando día y noche; llegue hasta tí mi
súplica, presta oido a mi clamor. Porque mi vida de males está ahíta, y mi vida
está al borde del seol, contado entre los que bajan a la fosa, soy un hombre
acabado ( Mesturando sen dor, por mesturar, procurando Biosbardos con Blanco
Amor )...//” En un lugar de la
Mancha , de cuyo nombre no quiero acordarme, no ha mucho
tiempo que vivía un hidalgo de los de lanza en astillero, adarga antigua, rocín
flaco y galgo corredor. Una olla de algo más vaca que carnero, salpicón las más
noches, duelos y quebrantos los sábados, lentejas los viernes. // Relegado
antre los muertos, como los cadáveres que yacen en la tumba, aquellos de los
que no te acuerdas más, que están arrancados de tu mano. Me has echado en lo
profundo de la fosa, en las tinieblas; en los abismos; sobre mí pesa tu furor,
con todas tus olas me hundes. Has alejado de mí mis conocidos; me has hecho
para ellos un horror, cerrado estoy y sin salida, mi ojo se consume por la
pena. Yo te llamo , Yahveh, todo el día, tiendo manos hacia tí ( Máis Quíxote :
¡ veña ! ) // Algún palomino de añadidura los domingos, consumían las tres
partes de su hacienda. El resto della, concluían sayo de velarte, calzas de
velludo para las fiestas, con sus pantuflos de lo mesmo, y los días de
entresemana se honraba con su vellorí de lo más fino. Tenía en su casa una ama
que pasaba de los cuarenta, y una sobrina que no llegaba a los veinte, y un
mozo de campo y plaza.( Outra vez a Biblia en Pasta ) ,// ¿ Acaso para los
muertos haces maravillas, o las sombras se alzan a alabarte ? ¿ Se habla en la
tumba de tu amor, de tu lealtad en el lugar de perdicción ? ¿ Se conocen en las
tinieblas tus maravillas , o tu justicia en la tierra del olvido?. Mas yo grito
hacia tí, Yahveh, de madrugada va a tu encuentro mi oración ; ¿ Por qué Yahveh,
mi alma rechazas, lejos de mí tu rostro ocultas ?. Desdichado y agónico estoy
desde mi infancia, he sorportado tus terrores, y ya no puedo más; han pasado
sobre mí tu ira, tus espantos me han aniquilado. Me envuelven como el agua todo
el día, se aprietan contra mí todos a una. Has alejado de mí compañeros y amigos,
son mi compañía las tinieblas. ( Punto na Bíblica e no Salmo, un pouco máis de
Quíxote si que ten H. ). // Que así ensillaba el rocín como tomaba la podadera.
Frisaba la edad de nuestro Hidalgo con los cincuenta años; era de complensión
recia, seco de carnes, enjuto de rostro, gran madrugador y amigo de la caza.
Quieren decir que tenía el sobrenombre de Quijada, o Quesada, que en esto hay
alguna diferencia en los autores que deste caso escriben , aunque por
conjeturas verosímiles se deja entender que se llamaba Quejana. Pero esto
importa poco a nuestro cuento; basta que la narración del no se salga un punto
de la verdad. //
E basta tamén de Quíxote, que se lle da a H. por ir
mesturando as moitas lecturas que ten no caletre, císcanos aquí as obras completas
de Lope de Vega e iso xa non ten siso pois tarde ou cedo terá que ser el mesmo , H. escritor en persoa
o que baralle unha historia para ver o que sabe tecer.
Que de vente e
vou, xa estamos servidos e mesmo queda aceptado partir o camiño e toparnos no
cuadrilátero das palabras, fronte a fronte nus , espidos da cintura para riba
como fan os boxeadores, H. a puñetazo limpo, a ganchos, a crochés de dereita e
esquerda, traballándolle os fígados á historia, que tanto se fai agardar,
cicais empolvándose a nariz e as meixelas diante dun espello, para saír feita
unha fermosa e garrida moza.
Vexamos: H. vai escribir xa dereitamente. Título: “ A
Fermosa Susana “. En realidade esta Historia, di H. agora mesmo que a escriba
deus e deus escribiu: “ A neta da Serea” que se lerá máis para diante . Que el
H. prefire a vida verdadeira..... ¿ E cal é a vida verdadeira ?
Ningún comentario:
Publicar un comentario