BARRO ES UN PUEBLO TRANQUILO Y HERMOSO ,
OU UNHA MERENDA DE NEGROS SUBSAHARIANOS
Barro 38,5 Km2 de extensión, menos de 5000
habitantes, os moradores da nada, xente de mala morte ao sur a burocrática
canalla pontevedresa da capital da provincia, ao norte a xudicial canalla
vilega de Caldas de Reis. O título depende onde te colla se es un funcionario
de tres mil euros ou andas varrendo na praza do viño por catro centos vinte
euros cos cascos de escoitar regueton postos...
Barro fráxil,falto de instrución ao longo
da historia,subsistente cincocentos anos ou máis.Seis parroquias cristiáns con
grandes igrexarios e enormes cabanas, para as que había que traballar
gratuitamente. De mestres, incluso despois da lei de escolarización estatal, o
rebote a estes ermos chega tarde , coma agora o famoso AVE, facían os que
sabían ler, botaban as catro regras e xuntaban cinco letras, a poder ser de
noite, na propia casa do ilustrado e pagándolle en moeda ou en especie. Aquí
industria cero. Vivíase de matar o cocho, do leite da vaca ou vacas, de vender
un becerro ou dunha corta de pinos nunha toxeira casa, ademais de viño, as
patacas, a horta, e os cereais cultivados.
¡ Aquí mandaba carallo! E esta xente facía
as casas con pedras de río ou do monte, deixaba rodeiras de carro dunha cuarta
de profundidade nos camiños do monte sobre as pedras dos camiños principais,
cerraba as cachadas con muros de pedra en seco que xuntos cercarían o
territorio galego e ao final soterrábanos en cemiterios de xabrenta terra
húmida sobre as que medraban xardinciños rectangulares plantados por mans
amantes de buxo e outras sebes. Coma comanches, fustrigados, esquecidos,
asustados, manipulados, deixados á súa cativa sorte, na franxa translitoral
atlántica do dondo Salnés val. Facendo economías heroicas pagaban a
contribución da casa, fincas e matos e os cupóns da actividade agraria,
vacinaban os cans, pagaban impostos polo carro das vacas e pola bicicleta ao
concello chupón, había un dito popular que expresaba:”máquinas de sulfatar na
de Moldes ( agora Castromán) e chupóns no axuntamento”.
Sentíanse libres porque traballaban para
eles mesmos ata rebentarse e non sabían ler nin escribir, eran analfabetos
ágrafos a maioría libres de entender ren, nin de política, nin tiña medios de
comunicación invasores da súa miseria ao calor das lareiras.Vivían como podían,
o gando abaixo eles arriba. Galiñas poñedoras,cabras,ovellas. Vendían a froita
das hortas, e leña do monte na praza da leña de Pontevedra, ían e viñan andando
diante do carro das sufridas vacas.
As casas empezaron a ter auga de traída
propia nos anos sesenta ( brutal posguerra), milagre levado a cabo por eles
mesmos: buscar o manancial no monte, ir cavando longos foxos a pico e pala,
meter as gomas, os tanques ou depósitos de cemento sabíanos facer algúns
albaneis da contorna asañados das obras urbanas.
Das cidades e das vilas fuxían, eran
tratados coma aldeáns ignorantes na lingua
castelá, eles falaban un galego escaso agrícola sen requintes, volvían
cansos do asfalto e das normas da vila que nas corredoiras non existían.
O plan Marshal americano a cambio das
bases defensivas OTAN trouxo leite en po a mesturar con auga da billa ¡puafff!
aos recreos das escolas unitarias divididas por sexos.
Xuntábanse para facer traballos
comunitarios, había os alcaldes de barrio,eu andei axudando a tellar a igrexa
da Portela e a facer a pista de asfalto da Porriña etc. Aquí ardeu Troia e a
biblioteca de Alexandría. Algúns marchaban para terras americanas e non se
volvía a saber deles, despois empezaron a marchar para Inglaterra, Suíza,
Holanda, Alemaña...
Nas casas dos máis humildes calefacción
vexetal e animal, non había libros, nin revistas, nin teléfono, nin radio, nin
televisión, só tiñan un calendario con santos e un bichoquiño de luz eléctrica
cando veu e antes luz de carburo, farol e velas. De vez en cando viñan frades
con santas misións redentoras a poñer cruces de pau e mármore nos penedos do
monte e no fronte das igrexas. Aquí como agora na África peor tratada aos
cincuenta anos moi traballados e mal comidos eras un vello de noventa. Que
veñan agora con democracia,cafeterías,semáforos, autos e motos de exposición ou
de gran cilindrada e piscinas. Aquí os vellos en algunhas parroquias levábanos
a morrer ao monte: ás brañas lindantes coa Amil ou á beira do río entre o millo
nas casas máis pobres como na película xaponesa:”A balada do Narayama” .
Escribo así de fidedigno temperamental e
fero para darlle pistas a un historiador heterodoxo que queira dicir a verdade
sobre os séculos XIX e XX na Galicia rural. Sobre a guerra civil, sobre os
xornaleiros de cavar as parras por unha cunca de caldo e sobre os braceiros dos
Pazos e casas grandes. Aquí como parias, unha caste inferior, baixada da
historia, dóciles, mansos, cheos de fame, rachados, coma animais de cortello
fóra o espírito.
Ano 2020 o que hai ben se come, albaneis,
choferes, militares sen graduación, algúns empregados de Citroën, funcionarios,
camareiros e camareiras e seguimos servindo aos señoritos da cidade. Aquí pagas
escasas de vellos e de xente declarada inútil polo sistema: carne de
psiquiatras da seguridade social e de asistentes sociais que viven deles, aquí
unha caca pinchada nun pau, silencio, democracia,drogados,borrachos,putas,
enfermos acamados. Risga, renda mínima vital.
“Barro es un pueblo tranquilo y hermoso”.
As fervenzas de Barosa como refrescadores de pantalla na televisión de Gayoso e
Paco Lodeiro.Aquí a transacción política do abulense duque Adolfo Suárez González do 1977 non fixo xustiza, nin educou aos camisas azules reinantes no pobo, aquí
todo se tapou con bosta e patada a seguir coas tabernas a emborrachar con
cervexas e outros etílicos aos indíxenas. Aquí festa do viño anual, aquí ora
por nobis, montes en man común e as contas do gran capitán...aquí churras,
churras, churras dos heroes da cruz de Toñito de Poi...Luar de Gayoso e a isto
poñémoslle tres bandeiras: A autonómica Galega, a Española, e a Europea, e xa
está todo arranxado, que este é bo sitio para a segunda vivenda ou como poleiro
de durmir a doce quilómetros da capital da provincia e a vinte de Figueirido
Brilat. O que pasa é que aínda que o esquezan cada anaco de terra ten un nome e
un propietario distinto, como un encrucillado xigante e a reforma agraria sigue
durmindo nos osos de Xoaquín Costa. Vías do camiño de ferro, o AVE unha bouba
orográfica, maricón o último, que aquí de borracheiras,drogas,parvos de
nacemento,nervios, psoríases, tuberculoses, tifos, tabaco, precariedade,
miseria sabemos un pouco.E o que non ten padriños non se bautiza cando a
democracia de partidos neste estado de cousas deturpadas o que conseguiu foi
dividirnos en bandos e darlle tres postos de traballo de un día cada catro anos
aos interventores dos partidos...
Sigan , sigan así, sen entender o baldeiro
rural galego, que máis tarde ca cedo isto terán que enchelo con negros
subsaharianos, sudacas tatuadores e cantantes ou romaneses chatarreiros que se
reproducen rápido e prometen ser grandes bebedores de albariño...Sigan sen
entendelo que isto solucionase co próximo ano santo e cando definitivamente
caían as máscaras do rostro dos peregrinos ...e deixemos atrás a nova
normalidade da covid19... Venres 17 de Xullo do ano 2020. Por rslago.
Ningún comentario:
Publicar un comentario